Oyen : Cerita Black

Friday, October 30, 2009



Orang kata setiap individu di dalam dunia ni ada identiti tersendiri.

Assalamualaikum.
Hai...
Saya Oyen.
Saya bukan pencerita dan pengkisah yang baik namun, diharap anda faham dengan kisah repekan tapi benar ini.

Kisah ini bermula sejak tahun 2003, saya bertemu dengan Black.Si Kacamata, Black agak biasa fizikalnya, tiada istimewa, but i love it just the way it is..Sepanjang tahun berlalu kami bagai pasangan bahagia. Saya tidak boleh hidup tanpa kehadirannya. Kami sentiasa dikorelasikan bersama, di mana Oyen adalah Black dan Black itu Oyen.How weird it can be but that is just us. Itu adalah identiti kami.

Sepanjang memiilkinya, Black sentiasa berada di sisi saya. Biarpun masa tidur. Somehow i feel so damn insecure tanpa kehadiran Black. Saya malu berhadapan orang lain tanpa Black. Hal ini mungkin berkaitan dengna pengalaman saya dicerca apabila tidak berspek. Ya. Fizikal mata saya bundar. Mencetuskan ketakutan ke atas orang lain melihat saya tanpa spek. So I keep the world away from Oyen beneath those glasses.

I have kept myself in Black for so many years. Until one day, terbuka hati (dan dompet) saya untuk mencuba memakai kanta lekap@kontak lens.pengganti Black. Black tak merungut tetapi gembira melihat saya dalam keberanian mencuba sesuatu yang baru, yang tak pernah saya fikir untuk lakukan.

Langkah itu merupakan suatu pengalaman yang baru, saya dapat melihat dunia dengan berbeza(sbb power lain.haha) It's like i'm invisible! I can walk thru walls and jump from the top of 100 storeys building. The skies never been bluer, the grass is greener and my screen is clearer(haha).Memang sukar untuk menerima keadaan yang baru ini. Seringkali menungan mnjadi kawan baik saya. Benarkah jalan yang ku langkah ini?

Walau apa sekalipun, Black sangat terharu kerana saya akhirnya dapat menjalani kehidupan tanpa dirinya.Little did it knows, kanta lekap ini bisa membuatkan saya lalai, lupa pada Black. Beberapa hari yang pertama, Black saya sisipkan bersama walau kemana saya pergi meskipun tidak memerlukan bantuannya. saya masih belum merasa cukup keyakinan untuk berdiri tanpanya. Meskipun bukan pada tempatnya, Black gembira kerana saya masih ingin berada disisinya walau bukan seperti waktu dulu. Setelah beberapa ketika, apabila saya bisa bernafas, saya tinggalkan Black di sudut itu. Disuatu sudut yang kadangkala menyebabkan saya lupa siapa Black. Sudut itu, gelap. Black tetap setia.

Saya teruskan kehidupan tanpa Black, ada orang kata saya nampak berbeza, ada org tak dapat mengenali atau mengecam saya pd sekali pandangan. Masa yang berlalu berjaya mengubat dunia yang tidak dapat menerima saya suatu ketika dulu. I'm so euphoric that i am finally free~~ Bebas seperti burung...

Atas kekurangan nya, pengganti Black harus akur dia tidak boleh berkhidmat sepanjang masa. Saat tiba waktunya,saya harus kembali ke kehidupan yang lama. Teraba-raba tanpa arah tuju. Pada suatu malam itu, hati saya sayu, rasa rindu pada Black. Saya menjenguk kembali kesudut, di mana Black saya tinggalkan. Black masih disitu, tersenyum. Black tidak pernah marah dan tidak juga cemburu Masih setia di tempat lamanya, seperti waktu dulu.

Walau dunia tak secerah selalu, tetapi saya gembira kerana dapat bersama Black kembali zaman yang lalu. Black tidak tahu itu hanya sementara waktu. Kata-kata Black malam itu
"aku tetap akan bersamamu, hingga akhir nafasku. Kerna kau adalah hidupku"....


Comments

7 Responses to “Oyen : Cerita Black”
Post a Comment | Post Comments (Atom)

bagus karangan anda nurain....
first time saye bace karangan mengenai kacamate.... slalu saye bce karangan kanak2 sebaya anda ni mesti tntg rumah saya, kasut saya, pensel saya, baju saya, basikal saya.....
bagus, bisa wat cgu kluarkan air mate....
tahun depan UPSR comfirm A nih...

Ohoooo..
Black namanyerr..
Sure u look different without Black kann!
Tgok skett!

suke spek tu ehhee

oyen...
ko mmng nmpk pelik kalo xde spek...ha3...
agree ngn cd....
entry ko ni kalo upsr..konfirm A la :)

teringat cerita dulu2...
"aku sebatang pen..."

huhu....

@CD: Weee!terima Kasih cikgu CD. boleh saya ke tandas sekarang??? huhuhuh!!!
@pojie: different lite3 jahhhh~ salu kot ada gambar takpakai spek...ye tak? huhu!
@farish: suka ker? thanx!! tp takboleh!!!
@fana:choyyyy kata aku pelik!! eh, kalaw pakai spek pn aku mmg org yg pelik kan?? hahahah!!!
@ashabulz: yer, tp this point of view dari saya yer, bukan spek ittew...tibah!!

hambek ko sekali oyen update blog dia
tak cukup nafas aku nak membacanya

btw, i like ur writing la oyen
keep blogging eh
aku mmg baca blog ko kalo ko update


p.s : i miss ur comment at my blog, really.